SERVICE

Även om vi bara säljer förstaklassiga produkter så behöver dem servas ibland. Då hjälper vi dig.

INOM GARANTITIDEN

Om det är så att din klippmaskin, trimmer eller skär inte längre fungerar som du tycker att den bör så hjälper vi dig, men innan du kontaktar oss för en garantireparation kontrollera följande först:

  1. Du har säkerställt att motorn inte går när skäret inte sitter på.
  2. Du har rengjort skäret regelbundet enligt instruktionsmanualen.
  3. Du har oljat in skäret regelbundet.
  4. Du har inte tappat trimmern i golvet.
  5. Du har inte tvättat trimmern och/eller dess skär i vatten.

Är det så att du kan hålla med om samtliga ovanstående punkter så ber vi dig kontakta vår kundtjänst så skickar vi dig en fraktsedel via epost eller brev om du inte har möjlighet att skriva ut själv, så att du inte behöver betala några fraktkostnader. Tänk på att paketera produkten väl så att den överlever posthanteringen.

En tekniker kommer att gå igenom din maskin och om de efter undersökning slår fast att det är ett produktfel kommer felet åtgärdas och produkten retuneras utan några kostnader för dig. Skulle produkten inte gå att åtgärda kommer den att bytas ut mot en ny, självklart även detta utan någon kostnad för dig.

Skicka alltid med följande:

  • Laddare
  • Laddställ (om du har och använder ett sådant)
  • Klippmaskinen/Trimmern med monterat skärhuvud
  • En lapp med ditt ordernummer (du hittar det på din orderbekräftelse från oss), ditt namn och ett par korta rader om vad felet är.

Om något av ovanstående inte skickas med kommer vi be er skicka in delarna som saknas på egen bekostnad innan genomgång av maskinen kan genomföras. 

Skulle det vara så att teknikerna kommer fram till att det är ett handhavandefel (som inte täcks av garantin) som till exempel, inte rengjort/smort skär, om maskinen har varit tappad i golvet, vilket man lätt ser eller helt enkelt felaktigt hantering kommer istället ett kostnadsförslag för att åtgärd och frakt om så behövs meddelas.

Det absolut vanligaste felet varför en klippmaskin/trimmer inte fungerar eller inte klipper som den skall är att skäret inte är rengjort och insmort.

Observera, vill ni inte att produkten skall åtgärdas (om det inte är ett garantijobb) kommer den att returneras snarast och ni kommer att bli fakturerad 399kr för fraktkostnader och servicegenomgång.


UTANFÖR GARANTITIDEN. (12 MÅNADER FRÅN INKÖPSDATUMET)

Skulle det vara så att din klippmaskin, trimmer eller skär behöver servas eller repareras så hjälper vi dig med det.

Några exempel på vad vi kan hjälpa dig med:

  • Grovrengöring av din trimmer, både på insidan och utsidan. (pris ex. 399:- inkl ToR frakt)
  • Byte av det inbyggda batteriet
  • Grovrengöring av skär
  • Byte av skadade eller utslitna komponenter

Skulle det vara så att reparationen blir dyrare än vad som är tänkt, så kontaktar vi dig för vidare instruktioner.

Kontakta vår kundtjänst för att boka in en service eller reparation.